(Udemy) Unreal Engine Blueprint Game Developer
Introduction - Marble Run
Getting Started with Unreal Engine 4
Community & SupportFirst Steps in Unreal Engine 4
Viewport Navigation & Transforms
Blueprint Introduction
게임이 시작할 때 GameStart에 Default Pawn이 스폰되고 Possess 된다.
Referencing Actors in Blueprints
Quiz5개의 질문
Applying Physics to Static Meshes
Event Tick & Input Axis Events
Event MouseX과 Event MouseY를 따로 호출하는 것보단 Event Tick에서 GetMouseX, GetMouseY를 쓰는 게 낫다.
또 Negative float은 핀이 필요한데 Multiply -1은 핀이 필요 없다.
Getting and Setting Actor Rotations
BSP Geometry
BSP를 수정할때 디테일 패널의 Brush Settings를 이용해도 되지만 Modes의 Brush Editing을 사용할 수도 있다.
Scale은 머티리얼도 늘려버린다.
Converting BSP to Static Mesh
Quiz5개의 질문
Trigger Volumes & Overlap Events
Returning Game Time in Seconds
Bug Fixing & Code Cleanup
Quiz3개의 질문
Packaging your Game
Crystal Cavern
Crystal Cavern Project Setup
Level Blockout & Lighting
Point Lights, Spot Lights & Sky Lights
Blueprint Actor Class
Player Pawn
Quiz5개의 질문
Controllers & Possession
every Player has its own controller
플레이어가 Possess 하지 않은 폰은 AI 컨트롤러가 Possess 하고 있는다.
Game Mode Blueprint Class
Applying Physics to Player Pawn
Event Graphs & Input Mappings
Adding Torque
Quiz5개의 질문
Blueprint Variables
BSP Extrude
Custom Box Trigger Blueprint
Player Camera Manager
Emissive Material
Quiz5개의 질문
Destroying Actors on Overlap
Timelines
Blueprint Functions
Multiple Timeline Tracks
Blueprint Macros
노드들을 하나의 함수로 합칠 때 함수는 하나의 실행핀만 출력 가능하다.
매크로를 사용하면 여러개의 실행핀을 가진 노드들을 묶을 수 있다
블루프린트.매크로는 함수와 달리 여러개의 실행핀을 입/출력할 수 있다.
Quiz5개의 질문
Projectiles
Importing FBX files
Spawning Actors
Exposing Blueprint Variables
Animating Meshes with Timelines
Quiz5개의 질문
Applying Damage
Collapsing Blueprint Code
Macro Libraries
Get All Actors Of Class
Pure & Impure Functions
Quiz5개의 질문
Tick에서 GetAllActorFromClass를 쓰는건 현명하지 않다.
Working With Arrays
Casting & Section Wrap Up
Mars Marine
Project Introduction & Download
Game Mode & Character Class Setup
Assigning Character Meshes
Character Movement Input
Animation Blueprints
State Machine Transition Rules
Mars Marine Quiz #15개의 질문
Blendspaces
Thumbstick Aiming
Thumbstick Deadzone
Mouse Aiming
Input Switching
Attaching Weapon Meshes & FX
Spawning Weapon Sound FX
Unreal Motion Graphics (UMG)
UMG Property Bindings
AI Navigation
Animation Montages
Handling Player Death
Line Traces
Handling AI Death
Spawning AI Characters
AI Wave Spawning
Impact Hits & Health Pickups
Section Wrap Up
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