Introduction - Marble Run

Getting Started with Unreal Engine 4

Community & SupportFirst Steps in Unreal Engine 4
Viewport Navigation & Transforms
Blueprint Introduction

게임이 시작할 때 GameStart에 Default Pawn이 스폰되고 Possess 된다.


Referencing Actors in Blueprints
Quiz5개의 질문
Applying Physics to Static Meshes
Event Tick & Input Axis Events

Event MouseX과 Event MouseY를 따로 호출하는 것보단 Event Tick에서 GetMouseX, GetMouseY를 쓰는 게 낫다.

또 Negative float은 핀이 필요한데 Multiply -1은 핀이 필요 없다.


Getting and Setting Actor Rotations


BSP Geometry

BSP를 수정할때 디테일 패널의 Brush Settings를 이용해도 되지만 Modes의 Brush Editing을 사용할 수도 있다.

Scale은 머티리얼도 늘려버린다.


Converting BSP to Static Mesh
Quiz5개의 질문
Trigger Volumes & Overlap Events
Returning Game Time in Seconds
Bug Fixing & Code Cleanup
Quiz3개의 질문
Packaging your Game

 

 


Crystal Cavern

Crystal Cavern Project Setup

Level Blockout & Lighting

Point Lights, Spot Lights & Sky Lights

Blueprint Actor Class

Player Pawn

Quiz5개의 질문

Controllers & Possession

every Player has its own controller

플레이어가 Possess 하지 않은 폰은 AI 컨트롤러가 Possess 하고 있는다.


Game Mode Blueprint Class


Applying Physics to Player Pawn

Event Graphs & Input Mappings

Adding Torque

Quiz5개의 질문

Blueprint Variables

BSP Extrude

Custom Box Trigger Blueprint

Player Camera Manager


Emissive Material

Quiz5개의 질문

Destroying Actors on Overlap

Timelines

Blueprint Functions

Multiple Timeline Tracks

Blueprint Macros

노드들을 하나의 함수로 합칠 때 함수는 하나의 실행핀만 출력 가능하다.

매크로를 사용하면 여러개의 실행핀을 가진 노드들을 묶을 수 있다

블루프린트.매크로는 함수와 달리 여러개의 실행핀을 입/출력할 수 있다.

 

Quiz5개의 질문

Projectiles

Importing FBX files

Spawning Actors

Exposing Blueprint Variables


Animating Meshes with Timelines

Quiz5개의 질문

 

Applying Damage


Collapsing Blueprint Code


Macro Libraries

 


Get All Actors Of Class


Pure & Impure Functions

Quiz5개의 질문

Tick에서 GetAllActorFromClass를 쓰는건 현명하지 않다.


Working With Arrays


Casting & Section Wrap Up

 


Mars Marine


Project Introduction & Download
Game Mode & Character Class Setup

Assigning Character Meshes


Character Movement Input
Animation Blueprints
State Machine Transition Rules
Mars Marine Quiz #15개의 질문
Blendspaces


Thumbstick Aiming
Thumbstick Deadzone
Mouse Aiming
Input Switching
Attaching Weapon Meshes & FX
Spawning Weapon Sound FX
Unreal Motion Graphics (UMG)
UMG Property Bindings
AI Navigation
Animation Montages


Handling Player Death
Line Traces


Handling AI Death
Spawning AI Characters
AI Wave Spawning


Impact Hits & Health Pickups
Section Wrap Up